Transcrierea unui vehicul


Pentru transcrierea unui vehicul de la un proprietar la altul sunt necesare urmatoarele documente:

  • cererea de transcriere a noului proprietar;
  • fisa de inmatriculare a vehiculului vizata de Organele Fiscale ale autoritatilor administratiei publice locale;
  • documentul care atesta dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului (factura, contract de vanzare-cumparare, etc.) -copie xerox;
  • trei certificate de radiere -completate;
  • cartea de identitate a vehiculului (original si copie);
  • BI/CI al solicitantului (original si copie);
  • dovada de efectuare a inspectiei tehnice periodice;
  • pentru transcriere aveti nevoie si de asigurarea obligatorie de raspundere civila (RCA) in cpoie ;
  • dovada de plata a taxei de inmatriculare -se achita la Administratia Financiara -in original;
  • dovada de plata a certificatului de inmatriculare -se achita la C.E.C. sau B.C.R. -in original;
  • certificatul de inmatriculare al vechiului proprietar in care acesta a inscris transmiterea dreptului de proprietate;
  • placutele cu numar de inmatriculare (in cazul in care nu vor fi pastrate de noul proprietar);
  • certificatul de autenticitate -eliberat de Registru Auto Roman (R.A.R.) -in original;
  • procura speciala, dupa caz;
  • alte acte necesare pentru clarificarea unor situatii particulare, daca va fi cazul.
Postul anterior
Următorul post
Scrie un comentariu

59 comentarii

  1. doru

     /  12 iunie 2011

    si cu toate aceste acte unde ne prezentam la identificare autovehicul la RAR?? sau la directia permise ??

    Răspunde
  2. dyonissos

     /  6 iulie 2011

    asigurarea obligatorie de raspundere civila (RCA), pe numele celui care inmatriculeaza vehiculul -in copie xerox;

    Sa inteleg ca trebuie facut alt RCA?
    Am terminat leasingul, RCA-ul este pe numele societatii de leasing, dar eu sunt trecut ca utilizator, si este inca valabil. Trebuie sa fac alt RCA pe numele meu?
    Multumesc!

    Răspunde
    • Daca nu se schimba utilizatorul nu trebuie alt RCA.
      In cazul dvs. nu mai este nevoie nici de identificare la RAR.
      O zi buna!

      Răspunde
  3. ion

     /  24 iulie 2011

    Spuneti va rog cit timp ar dura procedura asta si dupa cit timp pot sa plec cu masina trascrisa cu actele in regula din tara

    Răspunde
    • Totul se poate rezolva intr-o singura zi, cu exceptia R.A.R. care de obicei va face programare pentru a doua zi.
      Pasi de urmat: faceti actul de vanzare-cumparare, fisa de inmatriculare si cererea de transcriere si RCA pe numele dvs., mergeti la financiar/(primarie) pentru a viza fisa de inmatriculare si a plati taxa de inmatriculare (52 lei) la C.E.C./B.C.R. platiti taxa (37 lei) pentru certificatul de inmatriculare, apoi R.A.R.-ul (105 lei) si cu toate documentele mergeti la Politie. Succes!!

      Răspunde
  4. EmilS

     /  7 ianuarie 2012

    In cazul “transferului de proprietate” la finalizarea unui contract de leasing, este necesara identificarea la RAR sau nu ?
    Masina se va “reinscrie” sau se va “transcrie”, tinand cont ca masina e inscrisa pe Bucuresti, cu numere “negre” pe numele firmei de leasing, inclusiv certificat de inmatriculare, iar eu utilizatorul sunt din alt judet ?

    Răspunde
    • Nu este necesara identificarea RAR, RCA-ul este valabil chiar daca este pe numele firmei de leasing, iar procedura este cea de transcriere.
      Completeaza cererea de transcriere, mergi la fisc sa-ti puna stampila pe fisa de inmatriculare unde platesti si o taxa de inmatriculare (52lei), la CEC trebuie sa platesti taxa de talon (37lei). Succes!

      Răspunde
  5. Danok Zsolt

     /  15 aprilie 2012

    Am si eu o intrebare care suna in felul urmator.
    Doresc sa transcriu masina de pe firma(a mea Asociatie Familiara) pe persoana fizica (tot eu). Am citit multe demersuri care se solicita pentru transcriere dar totusi in cazul meu care vanzator-cumparator raman acelasi ce ar trebui sa fac nu mi-e clar. Ma poate ajuta cineva cu informatii? Multumesc anticipat!

    Răspunde
  6. alin

     /  10 iunie 2012

    as vrea sa stiu daca se poate face transcrierea fara urmatorul proprietar?

    Răspunde
  7. marky

     /  6 august 2012

    Buna ,
    pentru fisa de inmatriculare – trebuie mers cu proprietarul la primarie? se poate completa inainte de mana , ce format a4 /a5 ?; multumesc

    Răspunde
    • Orice format e permis. Mai intai vanzatorul vizeaza fisa de inmatriculare la primaria din localitatea in care are domiciliul, apoi cumparatorul.

      Răspunde
  8. Zagoni

     /  15 august 2012

    Buna!

    Am si eu problema cu transcrierea:
    Am achizitinat un autovehicul nefunctional pentru restaurare in data de 16.05.2012, la care am lucrat pana in august, neputand duce mai devreme masina la autentificare si omologare motor, motorul lui fiind inlocuit de fostul proprietar si netrecut in acte.
    Problema mea este, ca masina a trecut prin 2 proprietari care n-au inmatriculat pe numele lor, proprietarul original a vandut masina pe 20 iuie 2011, si a scos certificat fiscal atunci, facut contract, etc….
    Problema mea este, ca nu mai dau de nici una din cei 3 proprietari anteriori, am un certificat fiscal din 20 iulie 2011, copie c.i. de la toti proprietari anteriori si cateun contract de vanzare cumparare de a cei 3 proprietari. Am cartea de identitate, talon la masina.
    La un birou de acte auto mi-au sugerat sa fac un contract vanzare cumparare cu data de 20 iulie 2011 cu primul proprietar, si sa platesc penalizare la primarie. Este posibil acest lucru?
    Masina fiind non-euro si adus in RO inainte de 2007 ma cam streseaza si taxa auto care cica se va reintrduce in curand, as dori sa stiu cam cat timp ar dura sa inmatriculez masina pe numele meu?

    Astept raspunsu Dvs cat mai curand!!

    Multumesc anticipat!

    Răspunde
    • Scuze pentru intarzierea cu care iti raspund. Oricum, ar fi singura varianta cea propusa de cei de la birou de acte. Daca rezolvi cu primaria, dureaza cateva zile pentru a o inmatricula. Daca este non euro, ar fi bine sa mai studiezi (TAXA DE POLUARE) si apoi sa decizi daca o inmatriculezi. Incearca sa calculezi taxa de poluare: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/calculator_taxe/taxa_poluare_2012.html

      Răspunde
      • Zagoni

         /  22 august 2012

        Masina deja este inmatriculata in RO, dar reintroducerea taxei de poluara ma ingrijoreaza, care cica va fi reintrodus din toamna pt vehiculelel inmatriculate in RO inainte de 2007

  9. sal gabriell. am cititi com tale si mi place cum suna. am si eu o curiozitata … sau mai multe Am cumparat o masina din UE,i am circulat cu ea o luna cu nr rosii.si vreau sa o vand varului meu. trebuie sa platesc petru perioada asta de o luna de zile la primarie ca am circulat cu mmasina? el poate sa mai scoate inca 2 randuri de nr rosi asta stiu

    Răspunde
    • Daca ai luat masina in evidenta la primarie, trebuie sa platesti impozit pe o luna, care nu inseamna foarte mult (in functie de capacitatea cilindrica). Daca nu ai luat-o in evidenta, faci contract cu varul tau cu o data mai apropiata de cea la care ai adus masina in tara si nu platesti impozit. Succes!

      Răspunde
  10. Pala

     /  8 ianuarie 2013

    am cumparat o masina in decembrie 2012 dar vreau sa o transcriu luna aceasta (ianuarie 2013) . Neavand atunci RCA valabil, si avand nevoie de masina, am platit eu o polita rca pe numele fostului proprietar. Intrebarea este: daca vreau sa o transcriu acum pe mine trebuie platita o noua asigurare ?

    Răspunde
    • Din pacate, da asa trebuie. Ar fi o varianta, daca te intelegi bine cu cel care ti-a vandut masina, pentru ca el poate sa recupereze diferenta de bani pe asigurarea care ai platit-o pe numele lui si sa ti-i inapoieze.

      Răspunde
  11. Raresh

     /  13 februarie 2013

    Salut, am doua masini care sunt trecute pe numele unei firme de inchirieri autoturisme si vreau sa le trec pe ambele pe numele meu, in cazul acesta trebuie sa trec pe la RAR pentru Certificatul de Autenticitate? In cazul in care politele RCA ale detinatorului din prezent(firma de inchirieri) sunt expirate, o sa trebuiasca sa fac eu RCA-urile?

    Multumesc, m-ar fi de folos un raspuns!

    Răspunde
  12. Alex

     /  21 februarie 2013

    In cazul in care am cumparat un autoturism de la un intermediar, am actele dintre mine si intermediar (c-vc, fisa de inmatric vizata si fiscal) dar nu mai detine actele dintre el si proprietarul din carte, pot obtine din arhiva Directiei de taxe si impozite aceste acte, in baza unei cereri. De acolo probabil imi va inmana niste copii ale acestor acte. La politie, am pobleme daca duc copii ale contractului de vanzare cumparare, fiscalului si fisei de inmatriculare dintre intermediar si proprietarul din carte?

    Multumesc

    Răspunde
    • Contractul poate fi in copie, dar certificatul fiscal si fisa de inmatriculare trebuie in original. Poate le obtii (le “imprumuti”) in original si mergi la un notar pentru a legaliza documentele si atunci e perfect, se accepta. Bafta!

      Răspunde
  13. Alex

     /  23 februarie 2013

    Salut vreau sa cumpar un BMW 325 TD de la un vecin,dar masina e pe numele unei persoane din Arad si eu sunt din Bihor…Vecinul al cui este masina are toate actele masini doar ca nu are contract de vanzare-cumparare cu proprietarul din Arad, daca vreau sa o cumpar ce acte imi trebuie pentru a o trece pe numele meu.

    Răspunde
    • Daca vecinul a luat masina in evidenta la primarie cand a cumparat-o e ok (sa-ti dea un certificat fiscal care dovedeste acest fapt). Iti trebuie certificat fiscal de la cel care plateste impozit pe masina (ori vecinul, ori cel care este ultimul pe cartea masinii) si evident si contract de vanzare-cumparare.

      Răspunde
  14. Buna ziua am achizitionat un opel corsa din 95 deja inmatriculat in romania pe data de 05.11.2009 pe cartea de identitate e un singur proprietar si vreau sa o inmatriculez pe numele meu, intrebarea mea eu mai platesc aceasta taxa de mediu(2013) la transcriere.Astp cu nerabdare rasp dvs.

    Răspunde
  15. Buna ziua, urmeaza sa cumpar o masina de la un tip care sustine ca este proprietarul ei dar in cartea de identitate este trecut altcineva. Cum aflu daca totul este in regula si daca el chiar are dreptul sa o vanda? Plus de asta stiu ca au trecut cateva luni de cand a luat-o de la vechiul proprietar dar nu a inmatriculat-o pe numele lui. Este posibil asa ceva? Nu este obligatoriu s-o inmatriculezi la 30 zile? Multumesc!

    Răspunde
    • Buna,
      Poate sa o vanda daca s-a inregistrat cu ea la financiar.
      Pentru vanzare trebuie sa prezinte cartea de identitate a masinii, fisa de inmatriculare, certificat fiscal pe numele lui, contract de vanzare-cumparare, toate in original.
      Cel mai bine e sa mergeti la un birou de intocmit acte auto, ca sa nu se omita ceva… Daca mai ai nelamuriri, nu ezita sa intrebi.

      Răspunde
      • Buna de acesta problema am trecut si eu acum o sapt. Cea de la care am cumparat masina nu era persoana care era trecuta pe certificat si cartea masina daca vrei sa o cumperi de la persoana respectiva trebuie sa ai grija sa aiba fiscalu de la primul proprietar fisa de inmatriculare semnate si stampilate si un contract de VC intre primul proprietar si actualu daca e cel de la care ai cumparato nu conteaza daca au trecut 2 3 luni ca cel de la care o cumperi trebuie sa o inregistreze la primarie si sa aibe fiscal tu faci actele cu respectivu dar sa-ti dee toate actele de la fostu proprietar adica fiscal fisa inmatriculare intre proprietar si respectivu vanzat ai grija sa fie numele lui pe fisa si CV sa nu fie intre proprietar si alta persoana decat ceea de la care o cumperi ai mare grija ca nu faci nimic.

    • Buna de acesta problema am trecut si eu acum o sapt. Cea de la care am cumparat masina nu era persoana care era trecuta pe certificat si cartea masina daca vrei sa o cumperi de la persoana respectiva trebuie sa ai grija sa aiba fiscalu de la primul proprietar fisa de inmatriculare semnate si stampilate si un contract de VC intre primul proprietar si actualu daca e cel de la care ai cumparato nu conteaza daca au trecut 2 3 luni ca cel de la care o cumperi trebuie sa o inregistreze la primarie si sa aibe fiscal tu faci actele cu respectivu dar sa-ti dee toate actele de la fostu proprietar adica fiscal fisa inmatriculare intre proprietar si respectivu vanzat ai grija sa fie numele lui pe fisa si CV sa nu fie intre proprietar si alta persoana decat ceea de la care o cumperi ai mare grija ca nu faci nimic.

      Răspunde
  16. A si inca ceva ai grija ca masina sa nu fie inmatriculata inainte de 2007 si sa nu se fi restituit taxa auto daca din una din astea sa intamplat o sa fi nevoit sa platesti taxa de timbru tu asa ca cerei celui de la care o cumperi sati scoata o adeverinta ca nu sa restituit taxa de poluare sau o poti face si tu dar iti treb actele masini. MARE grija

    Răspunde
  17. mery

     /  9 aprilie 2013

    Buna ziua,
    Am o masina pe numele meu cumparata in anul 2009 , iar acum vreau sa o las fetei mele.
    Cum pot proceda sa inscriu masina pe numele ei , fara a face acte de vanzare cumparare .
    Daca fac acte de vanzare cumparare trebuie sa platesc taxa de timbru si eu cred ca nu e necesar sa platesc taxa de timbru din moment ce eu nu-i vand masina ci vreau doar sa o las ei spre folosinta si sa o trec pe numele ei .

    Răspunde
    • Buna seara,
      Fara sa parcurgeti procedura clasica de vanzare-cumparare nu se poate face transferul pe numele ei (chiar daca face parte din familie).
      Ar fi varianta -procura notariala cu drepturi depline asupra autoturismului. Sau o lasati pe numele dvs. si o foloseste fiica dvs. fara probleme, adica legal.

      Răspunde
  18. Tasedan Flavius

     /  22 mai 2013

    Buna ziua, am cumparat o masina anul trecut in august….de la o persoana.dar masina nu era trecuta pe el,ci pe o alta persoana din Resita.acuma as vrea sa o transcriu pe mine. cum as putea rezolva problema?multumesc mult

    Răspunde
    • Bună seara! Trebuie certificat fiscal de la cel din Reșița, apoi se rezolvă mai ușor. O luați in evidenta la fisc, îi faceți identificare RAR, plătiți taxa de mediu, RCA, taxa de inmatriculare, taxa de talon si cam atât…

      Răspunde
  19. yobb92

     /  26 mai 2013

    Buna ziua !
    Am o mica intrebare si eu asa ca tot nepriceputul ,asi dori sa cumpar o LADA 2105 din anul 1989 benzina+gaz, intrebarea mea este:
    – trebuie platita taxa aceea de mediu daca doresc sa o transcriu de pe fostul propietar pe mine?

    Răspunde
  20. Paulici

     /  3 august 2013

    Buna ziua!
    As dori sa achizitionez o masina proaspat inmatriculata in tara. Care ar fi procedura si ce taxe mai sunt de achitat?
    Daca masina are RAR facut si e inmatriculata mai exista pericolul de a fi furata?
    Va multumesc anticipat pentru raspuns!

    Răspunde
    • Trebuie urmata procedura in intregime de vanzare-cumparare.
      Identificare RAR -120lei, adm. financiara -60lei, taxa de talon la CEC -37lei si asigurarea platita pe numele tau.

      Răspunde
  21. alex

     /  24 septembrie 2013

    buna ziua
    dupa moartea tatalui meu am mostenit masina o dacia 1310 din ”99 si pentru a putea face ceva cu ea de exemplu sa o vand sau radiez am inteles ca trebuie sa merg cu ea la Rar si la serviciu de imatriculari pentru a transcrie proprietarul .. vreau si eu sa stiu daca vizita la RAR pentru identificare este necesara in acest caz .

    Răspunde
  22. narcis

     /  10 decembrie 2013

    buna seara !
    vreau sa cumpar o masina de la cineva din alt judet. masina a fost cumparata de el de la altcineva cu care are vanzare cumparare si un fiscal din luna 09.2013.
    fisa de inmatriculare a masinii nu este vizata la taxe si impozite la primul proprietar ! cel din urma priprietar de la care cumpar eu nu poate scoate fiscal cum procedez sa trec masina pe numele meu?
    va multumesc anticipat !

    Răspunde
  23. dacian

     /  4 martie 2014

    Buna ,am primit mostenire 2 masini dupa moartea tatalui meu ,amindoua erau inscrise pe numele lui ,o dacia si un golf 4 ,ca sa le inscriu pe mine trebuie sa platesc taxa de mediu ?,sau caresint procedurile pt a le transcrie pe numele meu? stau la aceeasi adresa doar ca sint trecute pe numele lui amindoua masinile ,succesiune a fost facuta ,,,, multumesc

    Răspunde
  24. Laura

     /  14 martie 2014

    Buna.Eu vreau sa transcriu masina pe mama mea,deoarece eu platesc triplu asigurarea.Imi spuneti va rog ce “NU” trebuie sa fac de pe lista,pentru ca ma gandesc ca sunt niste pasi de sus care nu trebuie facuti. Multumesc :)

    Răspunde
  25. Andrei

     /  1 aprilie 2014

    buna ziua vreau sa ttranscriu o masina de pe un proprietar pe mine. ce fel de certificat fiscal imi trebuie,de la primarie sau de la finante?

    Răspunde
  26. Elisabeta

     /  27 aprilie 2014

    Buna ziua. O societate comerciala unde administrator era persoana X s-a radiat iar bunurile au revenit persoanei fizice respectiv administratorul societatii. Societatea radiata cu data de 10.02.2014, act de v/c 11.03.2014 iar masina ii apartine lui Y inscrisa primarie, politie si tot ce mai trebuie de pe 23.03.2014. Avea o masina pe care a vandut-o fiicei sale. Masina are casco valabil pana in luna august 2014. Intrebare mea este: se mai poate face act aditional de schimbare proprietar la polita casco avand in vedere ca polita a avut ruta: SC/persoana fizica-dar nu a fost schimbata(proprietar de drept) – apoi al treilea proprietar tot persoana fizica? Cei de la asigurari au spus ca nu se poate.

    Răspunde
  27. elena

     /  11 mai 2014

    buna ziua. am cumparat o masina din germania, am inmatriculat-o pe numele meu, am platit taxa de mediu, dar acum doresc sa o trec pe numele tatalui meu care este pensionar si nu are permis de conducere. 1) trebui sa ne prezentam la politie la sectia inmatriculari-radier autovehicule, sau pot sa fac un contract de donatie la un cabinet notarial si atat? 2) trebuie sa plateasca si tata, inca o data, taxa de mediu? va multumesc anticipat!

    Răspunde
    • Taxa nu se mai plateste, insa procedura de vanzare-cumparare este aceeasi pe care ati parcurs-o si dvs.

      Răspunde
  28. Adrian

     /  13 august 2014

    Buna ziua a si eu o intrebare,am cumparat o masina e inmatriculata,doar trebuie sa o transcriu,treaba este ca eu stau in Miercurea Ciuc cu flotant iar domiciliul in Bacau,pot sa pastrez numerele de HR?sau mai bine zis pot sa o transcriu aici?si sa nu trebuiasca sa merg in bacau,si sa am numere de BC.Astept un raspuns,multumesc

    Răspunde

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

